Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Dvoglavi orlovi, svinjske glave i burek solidarnosti, ili ko ćuti o albanskom nacionalizmu, neka ćuti i o srpskom

Komentari (43) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 08 maj 2019 09:22
penzioner Cviko
Teško je postaviti među između građanina, njegovog nacionalizma i šovinizma. Ko sprovodi nacionalizam i šovinziam? Pa upravo građanin. Ja ne mogu kazati nacionalizmu da prestane a da se pri tom ne obratim građaninu. I samo što to uradim, krene kritika "napadaš građanina". Ma nemojte. Albanci ili Šiptari, nazovite ih kako hoćete, prvi su krenuli i aktivirali otpor Srba protiv kojih je ustao i jedan mali ali glasan broj Srba, sluga neprijatelja i domaćih izdajnika. I oni sputavju pravo Srbima, kojima inače pripadaju, da pruže realan otpor ljudskoj pohlepi i zločinu. I takvim Srbima, pravi Srbi moraju kazati poruku kao što je to Srbin iz Sarajeva poručio na Tviteru. Ako smo za red i poredak onda niko nema pravo da to narušava. Po reakciji Srba, koji su sluge neprijatelja i domaći izdajnici, naravno za neki novac i zaluđenost, Srbin u Srbiji uskoro neće smeti kazati da je Srbin. Ko tim izdajnicima garantuje da će njihovi potomci živeti srećno jer oni su za Albance samo Srbi, dalje znate ...
Preporuke:
25
9
2 sreda, 08 maj 2019 09:29
211.oklopna brigada
Šiptari žive u Srbiji, Albanci imaju svoju državu. Druže Kalik.
Preporuke:
32
3
3 sreda, 08 maj 2019 11:28
Totem
Sa pripadnicima tzv. druge Srbije je uzaludno polemisati, jer su oni svesni da činjenice nisu na njihovoj strani pa izbegavaju svaku diskusiju, već samo svakog protivnika etiketiraju kao nacistu i fašistu i idu dalje. Činjenica da je rat u Bosni počeo progonom i napadom na Srbe, da je sa stanovišta struke Hag najobičnija pravna nakaza, da smo bili i ostali izloženi lažima i izvrtanjima medija...to i još mnogo toga njih ne zanima. Dok svaki tekst koji govori o stradanju Srba mora biti poput ovog, obiman i potkrepljen izvorima i dokazima, obraćanja drugosrbijanaca su sasvim jednostavna - za sve je kriv Milošević, svi koji ne misle kao mi su nacisti, fašisti, suočimo se sa prošlošću i ostale izlizane fraze. E, ali zato oni imaju megafone poput Danasa, Blica, N1, nekada B92, Kesića, Njuza i ostalih koji su finansirani sa strane, dok se istina mora provlačiti po internet ćoškovima koje posećuju samo već opredeljeni ljudi i koji nemaju ni približan uticaj na masu kao navedeni mediji.
Preporuke:
39
2
4 sreda, 08 maj 2019 11:41
Ivan
Znam da citate komentare pa eto hvala na naporu da svi razumemo zasto i kako smo ovakvo drustvo. Mada ne pratim sport slucajno sam u razgovoru cuo razgovor sa Duskom Vujosevicem koji je Srbe opisao kao narod koji je izgubio osecaj za samoodrzanje. Mislim da je istina i to veoma opasna koja se potvrdjuje svakodnevno kroz celo drustvo i po pitanjima ne vezanim za politiku. Ako mozete napisite jedan tekst u prolog izmestanja prestonice i drzavne uprave prema Nisu. Misljenja Sam da je to jedina poluga koju Srbija ima da bi sprecila dalje rastakanje. Hvala urednistvu.
Preporuke:
26
5
5 sreda, 08 maj 2019 11:48
teletabis
Kada neko ima isključiv stav, bez obzira kojoj etiketiranoj društvenoj grupaciji pripadao, onda je i on jednak onome koga kritikuje.

Zašto bi o nečemu pričali da nema povoda? Znači uvek postoji povod ili ti uzrok koji odskoči od normalnosti, koju podjednako prihvataju sve etiketirane društvene grupe, koja je samo povod da se prepucava a ne da se vide uzroci i posledice i pristojno razgovara sa bilo kakvim argumentima. Ovako "zajunjeni" sigurno nemamo baš bilo kakvu perspektivu.
Preporuke:
7
12
6 sreda, 08 maj 2019 13:45
Komunista Uvek
Moje skromno misljenje je da je danas i za sada g Kalik jedini istinski levicar modernog doba u Sbiji, ali i sire. Njegovo svestrano i argumentovano posmatranje, analiza problema je jasna i razumljiva kako za obrazovane tako i za prosecne citaoce. U potpunosti se slazem s stavom da gotovo nema razlike izmedju desnice, gradjanista i vecine levice (Marks 21, NKPJ) po pitanju osude Srba koji dignu glas protiv separatzma, provokacija,progona...Srba kako u Srbiji tako i van nje.Danas je jasno svakom Srbinu da svi drugi ne-Srbi imaju vise prava nego Srbi. I ne samo van Srbije nego i u samoj Srbiji.Iz tog razloga najvise, levica nema veci broj sledbenika,a protesti gube snagu i idu u korist vlasti. Po pitanju prava Srba i njihovih interesa,vlast cak prednjaci u odnosu na tzv opoziciju koja je napada, jer,toboze, stiti interese Srba,brani ih na KiM,cuva zemlju itd spinovi. Po svim tim pitanjima tzv opozicija cuti i ne izjasnjava se pored zahteva za tim iz redova pristalica protesta, o KiM.
Preporuke:
28
9
7 sreda, 08 maj 2019 13:53
siniša
Znate šta sam primetio ? Neki obrasci ponašanja iz SFRJ su mnogo dobri uz male korekcije u privredi i odnosima.


U SFRJ je postojao princip da svako priča o svom nacionalizmu, i to se slikovito govorilo " Prvo počisti isšpred svoje kuće".

Moram da priznam da sam čitavim svojim bićem bio protiv takve krilatice i takve prakse. Smatrao sam da o svakom nacionalizmu može da govori ko šta hoće, a naročito žrtve tog nacionalizma.

Na primer o hrvatskom nacionalizmu i ustašama da mogu da govore Srbi.

Međutim sada, kad sam malo zrenuo mislim da je taj obrazac potpuno ispravan.

Da svako može da govori JEDINO O SVOM NACIONALIZMU I SVOJIM ZLOČINIMA.

Na primer da Bošnjaci imaju pravo da govore jedino o svojim zločinima, a da Srebrenicu ne smeju ni da pomenu. I obrnuto. Da Srbi mogu da govore samo o svojim zločinima, a da na priomer Bratunac ne pominju.

Bez veze je da jedni optužuju druge a o sebi ništa.
Preporuke:
4
23
8 sreda, 08 maj 2019 13:54
Lakše protiv pekare neko ići na Kosovo i Metohiju
Poruke sa protesta u kojima se pozivalo protiv džamija, stavljale se svinjske glave, na konto činjenice da muslimani ne jedu svinjetinu, koja je uz to zabranjena i u Bibliji i dr ne služe na čast protestantima. Takođe bilo je pametnije da su svoju ogorčenost situacijom iskazali pred ministarstvom odbrane Srbije i tražili da ih ministarstvo mobililiše pod punom ratnom opremom pa da idu stvari "rasčistiti" sa Albancima na Kosovu i Metohiji. Na taj način bi pokazali čojstvo i junaštvo, ovako okomili se na pekaru jednog Albanca ( ko i kukavice u Sarajevu što su se okomile na pekare Srbina) a ni jedni ni drugi nisu imali petlju da svoje nezadovoljstvo iskažu na Kosovu i Metohiji ili u Republici Srpskoj, pa da pokažu na pravom mjestu i čojstvo i junaštvo. Nego lakše im tako, bez straha da im neko može uzvratiti iz pekara.
Preporuke:
13
20
9 sreda, 08 maj 2019 14:53
Mali Djokica
Odlican clanak i tu nemam komentar. Osvrnuo bih se samo na ''drugosrbijance ili tkz. ''gradjaniste.Oni jesu izrodi u Srbskom narodu i ja ih se jednostavno gadim zato sto svi finansirani od Zapada da sprovode njihovu imperijalisticko-kolonijalisticku politiku. Vidimo se dogodine Prizrenu.
Preporuke:
16
3
10 sreda, 08 maj 2019 14:58
Autor je odlično primetio o čemu se radi / nedostaje reakcija pravosuđa / krivični i prekršajni postupci
Mario Kalik:"Svaki nacionalizam, pa i srpski, biva nerazuman i neopravdan kada počne da napada druge kao druge. Zato su uzvici "Ubi, zakolji, da Šiptar ne postoji“ i pozivi na paljenje džamija apsolutno neprihvatljivi, a preteće svinjske glave na automobilima i u radnjama Albanaca ne samo neprihvatljive, već i sasvim morbidne. Takve pojave se moraju oštro i beskompromisno kritikovati i odbaciti. Kao i pozivi na progon Albanaca na nacionalnoj osnovi. Za zadovoljenje pravde u slučaju Florina Gjuraja je, po mom mišljenju, dovoljno da on dobije otkaz u dotičnoj pekari, što je njegov brat i učinio. Time sazreva svest o odgovornosti za pokazivanje simbola koji su najvećem broju Srba i drugim žrtvama albanskog terorizma neprijateljski. Sve više od toga je diskutabilno ili neprihvatljivo. Mon Gjuraj ima pravo na život i rad u Srbiji i posle provokacije svoga brata, sve dok poštuje zemlju u kojoj živi i legitimna osećanja većine njenih građana, što je on do sada i činio". Još da država provede sudske postupke.
Preporuke:
7
8
11 sreda, 08 maj 2019 15:03
D, ali to država, pravosuđe i policija treba da sprečavaju a ne masa na ulici, da "uzima pravdu u svoje ruke".
Može li se očekivati od Srba da na pokazivanje tog simbola ukrštenim rukama, sede skrštenih ruku, i to onda kada se on ne gestikulira više samo van Srbije, ili na okupiranom Kosmetu i onim delovima južne Srbije gde su Albanci većinsko stanovništvo, već i u glavnom gradu Srbije, Beogradu? Da nikako ne reaguju na simbol države i snaga koje decenijama, na sve moguće načine, pokazuju da su neprijateljske prema Srbiji i srpskom narodu na Kosmetu? Naravno da ne može. Burna reakcija većeg dela naše javnosti poručuje da za tu simboliku neće biti mesta i da ona neće proći, onoliko koliko je do Srba i svih drugih koji sebe ili svoje sunarodnike smatraju ugroženim od agresivnog i militantnog (veliko)albanskog projekta.
Preporuke:
7
4
12 sreda, 08 maj 2019 16:29
Amandman
Meni je u "slucaju pekara" od razlike patriotizam - sovinizam mnogo operativnija razlika jeftini, siledzijski a u sustini potpuno lazni i manipulativni nacionalizam vs. patriotizam. U kontekstu nje, ne moze se u ovoj epizodi bas nikako prevideti logisticka podrska vlasti ovom dogadjaju, sto izgleda da se gdinu Kaliku dogodilo. Shodno tome, umesto da branimo Ustav i Kosovo kao deo drzavne teritorije onda kada su najugrozeniji, hrabro nasrcemo na beogradske pekare. Za osvetu Albancima sto su nam ukrali deo teritorije, razaramo vlastiti pravni poredak nasrcuci na vlastite gradjane. Slazem se da je dvoglavi orao provokacija ali gde je pitanje za predstavnike vlasti zasto takvo ponasanje nije sankcionisano, kao valjda pitanje svih pitanja? Pitanja za "gradjaniste" stoje, ali kao sto necemo opoziciju posvadjanu sa nacionalnom idejom, necemo valjda ni naciju kojoj je skroz strana ideja pravne drzave. Huskanje gradjana na ulici, metod je ove vlasti, i antinacionalni i antipravni.
Preporuke:
10
5
13 sreda, 08 maj 2019 19:04
Stanić Milan
Pre 40 god. pripremajući se ya ispit iz predmeta Politički sistem(Udžbenik akademika Jovana Đorđevića,Bgd.1972)nađoh interesantnu definiciju nacionalizma:
"U stvari, nacionalizam je bio i ostao istovreeno oslobodilački i opresivan,demokratski i reakcionaran,revolucionaran i konzervativan,plemenit i nazadan- način izražavanja interesa,želja i ambicija pojedinih društvenih grupa."
Meni se lično dopala citirana definicija nacionalizma kao društvene pojave,pošto daje najsustavniji odgovor definišući ga u jednom širem društveno istorijskom kontekstu.
Tražeći razloge postojanja ekstremni oblika na ovim prostorima,moramo konstatovati da narodi Balkana
radi društveno-istorijski uslova nisu bili u mogućnosti da se konstituišu kao građanska društva kome bi prethodila nacija kao stabilna,istorijski konstituisana zajednica naroda,koju karakteriše visoka kohezija(nast)
Preporuke:
13
1
14 sreda, 08 maj 2019 19:25
Stanić Milan2
(nast)
Od pol. teoretičara da još spomenem Rusoa,Fihtea i Hegela(ovaj potonji govori o istorijskim i neistorijskim narodima,pravo, da veliki narodi imaju obavezu da asmiliraju male narode,zbog toga što su na višem stepenu političkog razvoja???)
Kad je u pitanju odnos Srba i Albanaca ne mogu(kao komunista)da se ne osvrnem na teške greške KPJ -SKJ po pitranju nacionalnog pitanja čije su pogubne odluke bila inicijalna kapisla za postepen raspad- zemlje-klimaks na 14. Kongresu.Drezdenski kongres,te 5. Zemaljska konferencija,ranije formiranje KP Slovenije i Hrvatske, vodilo je ka federalizaciji KPJ-SKJ kao glavne ideološke snage,žarište republičkog etatizma i elitizma,što je vodilo ka krvavom raspadu zemlje.Realno se postavlja pitanje,koliko je konstituisani nacija bilo na ovim prostorima.Ne može neko sa verskim predznakom pretendovati da bude nacija,jer ono što narodu nedostaje da bude nacija je šira pol.integracija,pol.osveštenost,pojava drž.suvereniteta i pokretačka ideologija.
Preporuke:
9
5
15 sreda, 08 maj 2019 19:26
Stanić Milan3
Naravoučenije:Svi nacionalizmi počnu s pesmom,a završe u krvi.
Preporuke:
9
7
16 sreda, 08 maj 2019 20:27
Za Sinišu
Aha, a komunisti u SFRJ su, naravno, govorili o svojim zločinima - zločinima koje su počinili komunisti?
Preporuke:
13
5
17 sreda, 08 maj 2019 20:41
penzioner Cviko
@ Stanić Milan 2,

Odlično. Albanci nemaju nikakav osnov za državu kako na Kosovu i Metohiji tako ni u Albaniji.
Preporuke:
9
10
18 sreda, 08 maj 2019 21:18
R E D D Y
@Komunista Uvek


"Moje skromno misljenje je da je danas i za sada g Kalik jedini istinski levicar modernog doba u Sbiji, ali i sire. Njegovo svestrano i argumentovano posmatranje, analiza problema je jasna i razumljiva kako za obrazovane tako i za prosecne citaoce."
druže Komunista,
vi tako lupate kada je u pitanju drug Mario Kalik da to što izjaviste predstavlja fundamentalnu budalaštinu! A kako ne bi bila kada filosofa u svojstvu predavača kakav je navedeni drug nominujete nekakvim "istinskim levičarom modernog doba u Srbiji". I, naravno, sada će krenuti salva optužbi kako nekoga vređam!? Ali, naravno, kada taj levičarski žutokljunac prasne besramnom tvrdnjom da Karl Marks kao i socijalizam nemaju veze sa tržištem onda to prolazi pored vas ko Simplon ekspres. Svi vi koji sebe nazivate komunistima i sličnim epitetima nemate blage veze ni sa Marksom ni sa socijalizmom jer se niste ni potrudili da shvatite i razumete o čemu pubertetski galamite...
Preporuke:
17
16
19 četvrtak, 09 maj 2019 09:21
Komunista Uvek
R E D D Y

Druze Reddy,
Divim se Vasoj ostroumnosti i znanju. Samo smanjite dozivljaj malo.
Preporuke:
15
7
20 četvrtak, 09 maj 2019 10:30
R E D D Y
@Komunista Uvek

Da se razumemo, meni nije potrebno nikakvo divljenje pa makar i u formi ironije. jedino što je ovde potrebno je argumentacija a nikakva emotivno-ideološka lamentacija. Sve dok je na tom nivou ni Vama ni drugu Mariju Kaliku nemam šta zameriti. Ali, iz toga izvoditi teorijsko-ideološke zaključke a pogotovo reinterpretirati Marksa na način kako to čini većina današnje "levice" kao i sam Mario Kalik vređa, obmanjuje i namerno zastranjuje čineći od Karla Marksa nekakvog crvenog probisveta kome je jedino na umu da već jednom raskrsti sa omrznutim i zlokobnim kapitalizmom. Ovaj poslednji pojam Marks, uostalom, i jedva gde pominje. Za sada, toliko...
Preporuke:
16
10
21 četvrtak, 09 maj 2019 10:50
Bojan, Priština
Šiptari su niko i ništa, oni su u jednom istorijskom intervalu ostvarili uspehe jer su imali moćne saveznike koji su išli nekoliko korako ispred njih u formulisanju i ostvarivanju njihovih ciljeva i interesa.

Ali opet i to je dosta relativno i upitno, stranci su im pomogli da izgrade elitu koja je sačinjena od samih okorelih nepismenih kriminalaca, oni jesu izborili teritoriju ali na toj teritoriji je arnautima toliko dobro su posle 15 god iz nje krenuli da beže kao pred cunamijem, sa izgledima da im bude još gore
Preporuke:
13
2
22 četvrtak, 09 maj 2019 10:52
Ovo nisu poruke nacionalizma već religijskog šovinizma.
. Mario Kalik:"Svaki nacionalizam, pa i srpski, biva nerazuman i neopravdan kada počne da napada druge kao druge. Zato su uzvici ... i pozivi na paljenje džamija apsolutno neprihvatljivi, a preteće svinjske glave ... ne samo neprihvatljive, već i sasvim morbidne. Takve pojave se moraju oštro i beskompromisno kritikovati i odbaciti.

Takve poruke koje su se čule sa protesta uopšte nisu poruke nacionalno osveštenog čoveka, ja bi ih pre nazvao porukama "religijskog šovinizma" koje su upućene protiv muslimana uopšte, bez obzira bilo da su Albanci ili drugi. Pa ljudi to gleda svet, ambasadori u Srbiji prate situaciju. Ne razumem ponekad Vučića dovodi "svoje prijatelje" Arape i Turke muslimane u Srbiju, Arapi muslimani mu kupili zemlju veličine Beograda, kupuju i nameravaju kupovati i druge stvari, Turci muslimani otvaraju na desetine i stotine fabrika tekstilne industrije a on ne reaguje ili barem država ne reaguje na ovakve poruke mržnje prema muslimanima.
Preporuke:
8
2
23 četvrtak, 09 maj 2019 11:05
Ovo nisu poruke nacionalizma već religijskog šovinizma.
. Mario Kalik:"Svaki nacionalizam, pa i srpski, biva nerazuman i neopravdan kada počne da napada druge kao druge. Zato su uzvici...i pozivi na paljenje džamija apsolutno neprihvatljivi, a preteće svinjske glave ... ne samo neprihvatljive, već i sasvim morbidne. Takve pojave se moraju oštro i beskompromisno kritikovati i odbaciti.

Ja bi razumeo da su protestanti naprimer uzvikivali parole "Srbija je i na Kosovu i Metohiji, i na Kosovu i Metohiji je srpski suverenitet, nećemo Albaniju na Kosovu i Metohiji i slično", ali uzvikivati uopšte ne parole protiv milijardu i 500 miliona muslimana u svetu, to je već nešto drugo, to je religijski šovinizam. Kako ti ljudi sutra mogu. pogledati u oči nacionalno osvešćenom Srbinu muslimanu u oči i iskreno mu reći "brat je mio na koje vere bio". Ovi mogu lagati, iskreno nikako,mogu da izreku laž "preko usta" nakon ovakvih izljeva mržnje prema muslimanima i islamskoj religiji.i onda čuđenje šta je pocepalo srpsku naciju?
Preporuke:
8
4
24 četvrtak, 09 maj 2019 11:07
Bojan, Priština
Narod naivan i u zanosu sanjari o priključenju Skoplja, Ulcinja čak su u svojoj lucidnosti toj karti priključili grčki Epir, Podgoricu, Prokuplje pa do ulaska u Niš. Niš neće dirati, hvala im.

Pokazuju rukama orla, istina provociraju previše, bezbeze je što smo mi uopšte došli u situaciju da protest poveo kod pekare tamo nekog šiptarččića.

Da kao narod imamo malo veću svest, prvi je prolaznik trebao da prepozna tu provokacija kad se desila, šiptarčiću zavrne uvo i da šut u zadnjicu, sledeći put nebi pokušao ni on ni neko drugi.

Inače sama zastava i orao su nastali na bečkom dvoru, poverenik za pitanje albanskih plemena je dao dvorskom slikaru nekoliko forinti uz komentar, parafraziram, da onim mamlazima naslika neku zastavu.

Sam dvoglavi orao simbolizuje jedinstvo božanske i carske vlasti, to sam arnautima em nema nikakve dodirne tačke em na crvenom platnu deluje kao fleka komarca tresnutog na zidu.
Preporuke:
11
1
25 četvrtak, 09 maj 2019 12:59
Smrt kapitalizmu
Haha, lik koji se potpisuje kao Reddy navija za tržište i govori o "crvenim probisvetima". Pa koji je to stepen salate u glavi. Al tako biva kad se Redi uneredi :) Što mu stalno polazi za rukom :)
Preporuke:
7
8
26 četvrtak, 09 maj 2019 13:12
Nacionalno svestan Srbin
Ovi u Borči su zaista pogrešili mesto i razlog protestovanja. Da su pravi, nacionalno svesni Srbi protestovali bi ispred Vlade Republike Srbije, protestovali bi ispred ministarstva odbrane Republike Srbije, institucije predsednikq Republike Srbije i tražili da se prvo prestane sa pregovorima o razmeni teritorija Republike Srbije, o predaji teritorija u raznoraznim sporazumima sa Albancima a onda bi tražili da predsednik, Vlada i ministarstvo odbrane Republike Srbije vrše svoju ustavnu dužnost mobilizacije vojske, tražili bi da vojska ide na Kosovo i Metohiju, a ne kukavički se iživljavali nad pekarom.
Preporuke:
8
9
27 četvrtak, 09 maj 2019 15:33
R E D D Y
Srbiji nije potrebna nikakva desnica. Gotovo idealno za nju posao obavljaju korisne budale, kao, na primer, "Marks 21". Levičarenje bez mozga i pameti. Oni bi, valjda, da radnici shvate, mahanjem roze zastava, kako im ovakvi uličarski mangupi mogu, ko za Novu godinu pokloniti jedan mali i dobro upakovani komunizam. Verovatno sanjaju da odmah postanu komesari, ministri, tj. prvosveštenici crvenolike ideologije. A radnici bi, valjda, radili prema uputstvu i planskim scenarijima ovakvih ideoloških čudotvoraca.
Preporuke:
18
1
28 četvrtak, 09 maj 2019 16:03
Rusoljub Nenatović
Po meni, kad belac napravi ovo sa šakama - ako to nekoga asocira na dvoglavog orla to mora biti beli orao. Postoje i crnci na planeti a to, izgleda mi, ovi pantomimičari ne znaju.
Preporuke:
5
2
29 četvrtak, 09 maj 2019 16:24
lajavi krelac
Jedan od retkih Kalikovih tekstova na koji NEMAM posebnih primedbi, iako je pisan u njegovom prepoznatljivom maniru.
Preporuke:
6
8
30 četvrtak, 09 maj 2019 17:20
Mario Kalik
@ Komunista Uvek

Hvala na komplimentu, malo ste me unapredili i precenili, ali opet bolje i to nego da me nepravedno obezvredite :) Trudim se da očuvam i pojasnim poziciju koja će biti i levičarska i patriotska, što je danas nažalost kod mnogih razdvojeno, pa imamo a(nti)nacionalne levičare ili desničarske nacionaliste koji se međusobno sukobljavaju, a obe alternative su manjkave i rđave. Zavisno od teme i konteksta, nekad stavim naglasak na levicu, nekad na patriotizam, ali gledam da oboje bude zastupljeno i uravnoteženo u celini pristupa. Zbog te srednje pozicije, onim prvima se često činim kao "nacionalista", a drugima kao "komunjara", pa me napadaju i jedni i drugi. No dobro, napadam i ja njih, tako da je i logično :) Na svakome je da proceni koliko su mu ta pozicija i stavovi bliski.

Veliki pozdrav i svako dobro!
Preporuke:
13
9
31 četvrtak, 09 maj 2019 17:40
tetak
Situacija u bivšoj Jugoslaviji ide u smjeru bez povratka! Mediji maksimalno podstiču svaki oblik mržnje i podjele. I to ide na način da se gotovo šizofreno napadaju Srbi, čak se i likuje kada se bilo kakva nesreća desi, čak i elementarna. Srpski mediji moraju da odgovaraju, što rade dosta površno i nestručno. Jer bi sopstvena omladina bila zaluđena do gubitka... Na drugoj strani mi se svi iseljavamo tako da nema načina da se dogovorimo o bilo čemu
Preporuke:
8
0
32 četvrtak, 09 maj 2019 18:05
Dušan komunista
Mi živimo u svetskom sistemu koji se u većoj meri nego tokom 20. veka zaokružio kao liberalno kapitalistički sistem. Dominantna misao je liberalno-kapitalistička, svakako nije jedina ali više nego što je bila tokom 20. veka. Otuda danas kod mnogih levičara ima prodora liberalnih shvatanja koja ih utoliko više čine manje levičarima. Kao jedan od mnogih primera je i odnos prema nacionalizmu o kojem je Mario Kalik ispravno ocenio. Moglo bi se čak razmatrati bliska povezanost liberalizma i nacionalizma u smislu partikularizma, anacionalizma koji je u neravnopravnim odnosima nacionalizam, mondijalizam koji je imperijalni nacionalizam itd.
Razlike između komunista postoje, da li su bliži istočnoevropskom ili zapadnoevropskom shvatanju, bliži filozofskom ili ekonomskom uglu gledanja. Ipak, najvažnije je da oko taktičkih, polaznih pitanja bude saglasnosti i jedinstva.
Preporuke:
10
8
33 četvrtak, 09 maj 2019 18:08
Komunista Uvek
Mario Kalik,

Sa zadovoljstvom citam Vase analize i vrlo su bliske mojim shvatanjima i razumevanju danasnje politicke situacije u Srbiji kao i svim ex YU republikama.Izvanredno slikovito i razumljivo za obicnog coveka pristupacno da razume i shvati ono sto se desava danas,uzrok i posledice.Cinjenica je da danas vrlo dobro manipulisu patriotskim i nacionalnim osecanjima sirih masa sve politicke opcije kako desne tako i tzv leve i one tzv centralne koje se klate levo kad su izbori,a desno kad dodju na vlast.Levicara danas nema kojima je COVEK-RADNIK centar svega i cijim potrebama treba podrediti sve:politicki,ekonomski,pravni,obrazovni, zdravstveni,socijalni,kulturni...sve sisteme.
Marksizam nije Sveto pismo vec nauka koja se razvija u skladu s vremenom i drustvenim prilikama.
Jedna takva koncepcija,program koje bi obuhvatile i nacionalno i socijalno/socijalisticko u sebi,imale bi veliki broj sledbenika sto pokazuje mali broj glasaca,negodovanje kako na vlast tako i na tzv opoziciju.
Preporuke:
8
9
34 četvrtak, 09 maj 2019 21:27
Mario Kalik
Da, sve ste lepo rekli, potpuno se slažem! To je opcija koja bi privukla prilično glasača, ali zna se da je to teško jer neprijatelji i radničke klase i Srbije kao nezavisne zemlje vode već dugo glavnu reč, i spolja i iznutra. Na nama je da se borimo kako možemo i koliko možemo. Bar da ne dozvolimo da i nas slome, i nametnu nam svoje interese i ideologiju.
Preporuke:
7
8
35 petak, 10 maj 2019 05:28
R E D D Y
@lajavi krelacMa, srbijanska sarmo, shvati jednom da nisi ovde ti bitan, da li ti se nešto sviđa ili ne, već je u pitanju argumentacija. Ti ne podastireš argument ili kontraargument što je jedino bitno. Toga nema kao što ga nikada nije bilo i u polemikama koje si ranije vodio. Jedino klevete i nedokazane tvrdnje. Baš kao i kod Marija Kalika sem u retkim prilikama. Kod ovoga koji sebe oslovljava Komunistom nalaze se, pa opet, tvrdnje bez ikakvog osnova. E, onda, kao i kod tebe, kada vam neko kao ja podmetne argument, počinje klevetanje da ste ovo, ono i koješta slično. To je posebna srb. "poslastica" kojom se u nemoći služite.
Preporuke:
10
4
36 petak, 10 maj 2019 05:40
R E D D Y
@Komunista Uvek

Marksizam ne postoji. Sem u vašoj mašti. Ako bi postojao onda bi neminovno bio dogma. No, to znači da ako njega nema nema ni dogme. Alim to ujedno dokazuje da čovek može biti dogmata jer jednu progresivnu misao petrifikuje i smešta u okvir kojim ograničava i limitira nju samu, njen razvoj. A razvoja nema bez kritičkog odnosa što vama, kao ni drugu Kaliku, uopšte nije svojstveno. Naprotiv, kritiku odbacujete, nema argumentacije te tako jednu misao transformišete u dogmu. A to vam odgovara kao ideološko i političko oružje u susretu sa mišljenjem koje se ne uklapa u vaše već zadate sheme. A zadate sheme su vam potrebne jer tako negujete svoj monopol na istinu ali i izolujete sve neistomišljenike, čuvajući svoju pravovernu, jednom zadatu, ideološku poziciju. To je toliko jadno i bedno da postaje tragikomično.
Preporuke:
10
4
37 petak, 10 maj 2019 05:46
R E D D Y
@Dušan komunista

Druže komunista,

ne postoji nikakva liberalno-kapitalistička misao. Ta kovanica proističe iz vašeg neshvatanja u sferi pojmova. Postoji, naprotiv, liberalno-građanska ili buržoaska misao. A to je, izgleda, za vas, nepojamna misao.
Preporuke:
9
4
38 petak, 10 maj 2019 15:00
Stanić Milan
@ gosp.REDDY

"Marksizam ne postoji.Sem u vašoj mašti."Gosp.Reddy grešite i te kako!Pod marksizmom se podrazumeva misaona tvorevina čiji su tvorci K. Marx i F. Engels.Kasnije su te misli razvili brojni teoretičari od kojih posebno ističem Lenjina,koji je svojim teorijskim radovima i praktičnim delovanjem stvorio socijalističku zemlju,držeći se maksime, da bez revolucionarne teorije nema ni revolucionarne prakse.Međusobna povezanost marksistički teorija proizilazi iz sledećeg:
- to su teorijski izrazi društveni potreba radničke klase,pretočena u teorijska objašnjenja-stvaranje socijalizma kao prelaznog društva i u krajnjem ukidanju klasa i prelaz u komunizam,
-marksističke nauke su međusobno logično usklađene,uzajamno se prepliću,dopunjujući jednu drugu predstavljajući jedan koherentan sistem.
Kao i sve misaone tvorevine u istoriji,koje su sadržavale nove ideje,u praksi su stvarale nove odnose društvenog života,tako da mark.ne predstavlja samo teoriju,nego i materijalnu snagu.
Preporuke:
5
8
39 petak, 10 maj 2019 15:25
Stanić Milan2
@ gosp. REDDY( nast.)

ONo u čemu se slažemo.Najvažnije teorijsko delo je svakako "Kapital"(podnaslov Kritika pol.ekonomije) u kome on "razbija" merkantiliste,fiziokrate i teoretičare klasične ekonomije."Kapital" pre svega ima materijalističko metodološki pristup,što mu daje nov kvalitet,to nije samo marksizam nego i osnovni tekst ekonomske teorije uopšte.
Da li je marksizam dogma? Na neki način jeste,mark. je pol.religija. On je išao ispred svog vremena,a "prateći vokali" nisu mogli razumeti suštinu Marksove teorijske misli.Zbog toga imamo bauljanje teoretičara na društvenoj sceni pojavom različiti škola i pristupa,što je najviše štetilo samoj praktičnoj realizaciji soc.revolucija.Ipak,bez obzira na imploziju socijalizma kao projekta,pokreta i poretka,šta bi bio 19.i 20 vek da nije bilo soc. revolucija,bez obzira na njihov kasniji ishod.U futuru I - svet ima samo dva izbora:
-ili u demokratski socijalizam
- ili u varvarstvo.Pozdrav.
Preporuke:
8
4
40 petak, 10 maj 2019 20:56
R E D D Y
@Stanić Milan

Polemisaću i sa Vama mada mi to nije baš previše drago. No, istina je ispred svega. Elem, moja teza glasi da marksizma nema i da to nije nikakva tvorevina, misaona, kako Vi pišete. Jer, da jeste predstavljala bi kompaktnu celinu, nešto u smislu naučnog sistema. Takav sistem je uostalom kao i svaki drugi prilično zatvorena pojava. Više plediram za mišljenje na tragu Karla Marksa što je po meni mnogo preciznije ali i fleksibilnije s obzirom na ono šta se sve krilo a i danas skriva pod pojmom, marksizam. Uostalom tematika, tj. sadržina pa i sama dijalektika uveliko i unekoliko su razuđenije danas nego što su to bile u doba kada su, prvenstveno MARKS a potom i Engels kao i Lenjin promišljali stvarnost. Ono što bi, međutim, odgovaralo duhu onoga što ovde saopštiste predstavljalo je u vreme svoje aktuelnosti svojevrsni "enfant terrible" tog pojma i te pojave. Mislim na Lukača i njegovu "Geschichte und Klassenbewußtsein" a potom i na Blohov "Das Prinzip Hoffnung".
Preporuke:
11
4
41 petak, 10 maj 2019 21:32
R E D D Y
@Stanić Milan

.....tržište nemaju ničeg zajedničkog!?!?!? Da li i Vama nisu jasne ove preteške budalaštine koje izvaljuje jedan prononsirani levičar iz "naše sredine"!? Ako bi na ovo trebalo da liči današnji marksizam onda se moram i javno odreći i samog Karla Marksa i svega onoga što sam od njega naučio ili shvatio. Da tome važnost pridaje nekakav "Komunista uvek" mene baš previše i ne dodiruje.
Preporuke:
10
4
42 ponedeljak, 13 maj 2019 21:51
Petar Đuretić
Druže Kalik, slažem se sa Vašim stavovima i zaista je retkost naći ovako izbalansiran tekst na srpskom jeziku. Činjenica je da su Srbi u rasejanju ugnjetavani po dve osnove -po klasnoj i nacionalnoj, za razliku od okolnih naroda, koji su samo po klasnoj. To nezadovoljstvo se iskazuje na najnedolotvorniji mogući način-kroz nacionalizam. Zašto je to tako, posledica je spleta mnogih istorijskih okolnosti: kompromitovanog istorijskog nasleđa (titoističko stvaranje i favorizovanje manjih nacija), sistematsko pranje mozgova i držanje ljudi na niskom obrazovnom nivou, defanziva i izvrtanje komunističke ideje (levičarenje, gej prava). Ipak realnost pokazuje koliko je nacionalizam pogrešan odgovor na ugnjetavanje i loš život. Kako se situacija bude pogoršavala ljudi će shvatiti da im treba ideja koja će zaista nešto promeniti. Tada treba da ukažemo da samo ujedinjeni sa svim drugim narodima, kroz komunističku ideju, možemo izvojevati slobodu. Kao sitne i posvađane nacije ipak smo samo lak plen.
Preporuke:
6
4
43 sreda, 15 maj 2019 12:59
Ljiljana
Zar i mi Srbi nemamo dvoglavog orla? Kad ga Albanci pokazuju rukama ukštenim, orao im nije crne boje. I mi njima treba da pokazujemo na isti način, zar ne? Naš je jedino bele boje, ali se zo ne vidi po rukama. I mi konja za trku imamo - tako se kaže.
Preporuke:
0
5

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner